tisdag 4 november 2008

I'm a bird girl


Morgonen var seg, jag kom inte upp ur sängen fören jag vaknade efter att ha drömt en wierd dröm och att protestera mot något och sedan gått in i en affär där det var mörkt och alla hatade mig. Skolan var, om möjligt, segare. Först engelska med Margareta, hon är helt galen, sedan svenska med henne igen, matte, lunch, tyska och till sist SOx2 med Inga. Jag gick hem tillsammans med oscar, tills jag kom på att jag glömde mina böcker och fick gå tillbaka för att hämta dem, där mötte jag charlotta, johanna och stina och gick hem med dem istället. Sen var det så att jag inte fick vara hemma, det var visning, så jag gick ut med kameran och en tidning och satte mig i lekparken och frös. Det är galet kallt ute, och tillsist klarade jag inte av att vara ute mer, så jag gick hem även fast köparna var där, men jag överlevde. Jag tog bussen till dansen och träffade stina a och agnes som vanligt, och kom i lagom tid till dansen. Jag kan inte dansa street, verkligen inte. Jag ser inte så tuff ut som de andra, jag ser mer ut som en ärtpåse eller liknande, desutom är jag så känslig att jag nästan börjar gråta när jag ser hur jag ser ut när jag dansar, eftersom jag ser helt udda ut med mina små utåtstående öron och för korta byxben, men that's life, och tyvärr har jag inte råd med ett par nya byxor om jag ska kunna köpa julklappar somsagt. Men nu ska jag och mamma kolla på Morden i midsomer, och jag är trött, trött och borde egentligen sova.




I am a bird girl now, I've got my heart Here in my hands now, I've been searching,For my wings some time. I'm gonna be born Into soon the sky. 'Cause I'm a bird girl. And the bird girls go to heaven. I'm a bird girl. And the bird girls can fly. Bird girls can fly.





Bird Gehrl
(och bilden är konstig, men datorn krånglar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar